en cs de ru 漢語 es fr

Menu

Buick se poprvé objevil na trhu v roce 1908 a stal se zakládajícím členem společnosti General Motors (GM) se sídlem v michiganském Flintu, která zaujala místo nejstarší, dosud aktivní automobilky v USA.

Poprvé byl použit název Roadmaster v roce 1936, kdy největší a nejluxusnější modely dostaly jméno Limited a právě Roadmaster se stal jednou z limitovaných serií.

Rok 1954 znamenal pro Buick přechod (v rámci celého koncernu GM) na panoramatická čelní okna, zvýšil se výkon motoru na rovných 200 koní (kdy začínal na pouhých 120), vylepšený posilovač řízení a posilovač brzd. Na přání se objevuje i elektrické stahování oken. Buick Roadmaster po dobu několika let kraloval silnicím díky řadovému osmiválci s motorem V8, přitom byl Vidlicový osmiválec kratší a lehčí. K dalším novinkám patřila 12 V elektrika, klimatizace na přání a nová automatická převodovka Dynaflow, tzv. “Twin-Turbine,” zlepšující kritizovanou akceleraci z nízkých otáček motoru.

Výroba Buicka skončila v prosinci 1996 a s nimi skončila éra velkých (full-size) amerických rodinných automobilů se zadním pohonem. Buick Roadmaster se tak stal posledním vozem svého druhu masově vyráběným ve Spojených státech.

Velká část veřejnosti dodnes nemůže zapomenout na velké, silné cestovní vozy americké produkce.

FotogalerieInformacePronájemHistorie